اصولا مسلمان بودن در لغت به معناي تسليم و خاري در برابر خداوند يكتا است. كه اين معنا فقط در اديان الهي ديده مي‌شود.....

اين تسليم چه معناي دارد. ؟! آيا به معناي اينكه مثلا وقتي نماز مي‌خوانيم تسليم خدا باشيم يا وقتي كه روزه مي‌گيريم يا وقتي كه....

مسلما هر مسلمان واقعي مي‌داند كه در همه حال بايد تسليم خداوند بود و خداوند را بالاتر از هر چيز و هر نگاه و نگرشي پنداشت. اين معناي واقعي تسليم و اسلام است.

وقتي پان‌ايراني‌ها در داخل و خارج از طريق ايراد گرفتن از تاريخ، اعتقادات و نهايتا مناسك و اعمال اسلامي نتوانستند به نتيجه برسند يك واژه جديدي را اختراع كردند كه متاسفانه بسياري از هموطنان فريب اين واژه زيبا را خورده و در دامن اشتباه و تباهي افتادند... واژه ایرانی مسلمان!!!

بايد اعتراف كرد كه بسياري از كساني كه خودشان را ايراني مسلمان مي‌نامند از معناي واقعي و هدف واقعي ايراني بودن و بعد مسلمان بودن آگاهي ندارند اما همانطور كه گفتيم اين واژه، واژه‌اي پان ايرانيست و با هدف خاصي طراحي شده است و غافلان هم اختلافش را با واژه مسلمان ایرانی نمی بینند.

همانطور كه گفتيم در اسلام مليت و قوميت جايگاهی ندارد و ابتدا كيش و مذهب(اسلام) در اولويت قرار دارد. پس نمي‌توان مثلا گفت عرب مسلمان! يا افغاني مسلمان و... مگر از روي جهل و ناآگاهي!

مگر ميشود كسي اسلامش بعد از مليتش باشد. دوستان ما ممكن است مليت خودمان را تا گور با خود ببريم اما فقط بالاي گور! حتي درونش هم نمي‌رود. اما دين و مذهبمان تا ابد با ما خواهد بود. تا حالا از خود پرسيده‌ايد پس از مرگ چه مي‌شود؟ آيا ابتدا سوال مي‌كنند كجايي هستي؟ ايراني هستي؟ افغاني هستي؟ عرب هستي؟! نگاه كنيد به قرآن در اين باره چه مي‌فرمايد:

فَإِذَا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلَا أَنسَابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَلَا يَتَسَاءلُونَ 

پس آنگاه كه در صور دميده شود [ديگر] ميانشان نسبت‏خويشاوندى وجود ندارد و از [حال] يكديگر نمى‏پرسند (سوره مبارکه مومنون - آیه ۱۰۰)

پس ما اگر مسلمان باشيم در مرحله بعد مي‌توانيم افتخار به ايراني بودن كنيم . اما اگر اول ايراني بوديم و بعد خواستيم اسلاممان را اثبات كنيم، مطمئن باشيد كه هيچ وقت نمي‌توانيم مسلمان بودن را واقعا و از ته دل حس كنيم.

شما اگر حتي به زمان شاه هم برگرديد مي‌بينيد كه اين واژه اصلا مصطلح نبوده و به اين كثرت استفاده نمي‌‌گرديد. اما حالا تبديل به يك واژه خوب و اسلامي شده!!!

كدام اسلام! اسلامي كه به بهانه ايراني بودن و آريايي بودن كورش را ذوالقرنين و زرتشت را پيامبر مي‌كند اسلام نيست! اين ديني است كه براي خواباندن غيرت و تعصب بيجاي ايراني بپا شده و هيچ بويي از اسلام واقعي نبرده. اسلامي كه پادشاه هخامنشي‌اش زنا و  قتل و غارت مي‌كند اما باز هم  نيك و نيكوست! اسلامي كه حاضر است مردم دور قبر يك سگ و يا گوسفند به خيال امامزاده طواف كنند؟! اسلامي كه حاضر است براي خوشنودي بعضي‌ها مادر امام معصوم را ايراني جلوه دهد حتي اگر دختر يزگرد زنازاده و خونخوار باشد؟! 

نه! اسلام اين نيست. اسلام ديني است كه برده سياه حبشي را با اشراف قريش برابر مي‌سازد و معتقد است كل مسلمانان باهم برابر و برادرند و هيچ وقت امثال كورش و داريوش را پارسا و خير و نيك نپنداشته ونمي‌پندارد.

دوستان مي‌دانم كه براي خيلي‌ها اين مطالب دردآور و غيرقابل درك است. اما واقعيت اين است كه خيلي از باورها باورهايي هستند كه به ما القا شده و ما بايد با تحقيق و كوشش به باور درست برسيم و تكليف خودمان را بايد مشخص كنيم يا اول ايراني باشيم و اسلام را فراموش كنيم و يا ابتدا دين و مذهبمان را مشخص كنيم بعد ايراني باشيم وگرنه دچار تعصبي مي‌شويم كه الان متاسفانه اكثر مردم دچارش هستند...

اگر به بناها و تخت جمشيد بخواهيم افتخار كنيم كه اين كره زمين بسياري از اين بناها را روي سطح خودش ديده و چه بسا بسيار باشكوهتر هم بودند (به تصريح خود قرآن كريم كه بناهاي قرون قبلي همچون قوم عاد و ثمود و فرعونيان را بزرگتر و باعظمت تر از اقوام زمان پيامبر معرفي مي‌كند). اگر بخواهيم مقايسه كنيم بايد خيلي بي‌انصاف باشيم كه تمدن مصر و بابل و سومر را كوچكتر از ايران معرفي كنيم. پس آيا مصري‌ها و عراقي‌ها هم به اين شكل به آواره‌هاي كاخ بخت‌النصر و ديوارهاي رنگ‌پريده اهرام مي‌نگرند كه ما به هخامنشيان و ساسانيان مي‌نگريم؟! آيا بايد آنها هم اول مصري و عراقي و سوري و... باشند بعد مسلمان؟! آيا اين پيام اسلام بود؟ چگونه با چنين انديشۀ ناسيوناليستي مي‌توان نيمي از جهان را مسلمان ناميد؟!

دوستان پيام اسلام اين نبوده و نخواهد بود. اگر ما معتقد باشيم كه در مرحله اول مسلمانيم و تسليم خداونديم، تمام عظمت و تمام شكوه و تمام چيزهايي را كه دوست داريم را فقط در خداوند مي‌يابيم آنگاه جايگاهي براي امثال كورش و داريوش و فرعون و... نمي‌ماند آنوقت مجبور نيستيم كه عظمت خود را در تخت سنگي دوهزار و پانصد ساله بيابيم! آنوقت عظمتي از خداوند سبحان بدست خواهيم آورد كه هيچ پادشاه و فرعوني به آن دست نيافته و نخواهند يافت. اين پيام اسلام است. پيام اسلام اين است كه تو آنقدر بزرگ هستي كه فقط در برابر خداوند يكتا حق كرنش و تعظيم داري و نيازي به كرنش در برابر آثار باستاني كورش و داريوش و فرعون و بخت‌النصر نداري!

 نهايتا اگر افتخاري براي ايران و ايراني هست بخداوندي خدا بعد از اسلام بوده و قبل از اسلام هيچ چيزي بغير از نوشته‌هاي شاهان و ادعاهاي پوچي از برابري(اعمال نشده) در كتيبه‌ها وجود ندارد. افتخار ايران، دانشمندان ايراني شاعران ايراني همه و همه بعد از اسلام است و قبل از اسلام يك شاعر هم نمي‌توان از ايران نام برد(تازه اگر هم نام ببريم افتخار بزرگي نيست كه اعراب به علت قدرت بلامنازع زبانشان بيش از ۱۶۵۰ شاعر قبل از اسلام داشتند)

پس اگر الان دانشمندان و انديشمندان ما ابوعلي‌سينا ها، فارابي‌ها و...بعد از مرگشان جاي خوبي باشند و روحشان در آرامش و شادي باشد(انشاء ا...) بخاطر ايراني بودنشان نيست... فقط بخاطر زحماتي است كه براي مسلمين و اسلام كشيده‌اند و باعث شده‌اند اسلام سرافراز باشد. اين چيزي است كه به يقين رسيده‌ام و اميدوارم كه شما هم به يقين برسيد.

باخود كمي بيانديشيم و ببينيم آيا مي‌توانيم دينمان را قبل از قوميتمان قبول داشته‌باشيم؟؟

والسلام علي من اتبع الهدی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها : ایرانی مسلمان,

موضوع :
تاریخ ایران ,  ,